آموزش آنلاین به عنوان سلاحی برای مبارزه با کرونا ویروس جدید

این مقاله به عنوان یک مرجع رسمی در سایت سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است.

بیش از ۲۵ هزار نفر در سراسر جهان به خبار و اطلاعات بلادرنگ از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در مورد چگونگی شناسایی، پیش‌گیری، واکنش و کنترل کرونا ویروس جدید در ۱۰ روز پس از آغاز یک آموزش آنلاین دست پیدا کردند.

سازمان بهداشت جهانی توسط کارشناسان و تیم فنی خود به سرعت فیلم آموزشی را تهیه کرده و ۴ روز قبل از نگرانی جهانی راجع به ویروس کرونا آن را پخش کرده است.

تقریبا ۳۰۰۰ کاربر جدید از زمان راه‌اندازی این مرکز هر روز برای آموزش ثبت‌نام کرده‌اند که نشان‌دهنده میزان بالای علاقه به این ویروس در میان متخصصان سلامت و عموم مردم است.علاوه بر این، بیش از ۲۰۰ هزار نفر این ویدئوی مقدماتی را در یوتیوب مشاهده کرده‌اند.

سطوح درگیری بالا زمانی آشکار شد که جامعه بین‌المللی ۶۷۵ میلیون دلار طرح آمادگی و واکنش برای مبارزه با گسترش بیشتر کروناویروس جدید و حفاظت از کشورهای دارای سیستم‌های بهداشتی ضعیف‌تر را آغاز کرد.

منبع آموزش رایگان برای هر کسی که علاقمند به کروناویروس جدید در زمینه سکوی یادگیری باز سازمان بهداشت جهانی برای موارد اضطراری است، در دسترس OpenWHO.org عموم بود. این پایگاه سه سال پیش با شرایط اضطراری مانند nCoV در نظر گرفته‌شده که در آن سازمان بهداشت جهانی باید با محتوای آموزشی فوری و قابل‌دسترس به میلیون ها نفر در سراسر جهان آگاهی دهد.

آموزش آنلاین با عنوان «ویروس‌های تنفسی در حال ظهور، از جمله nCoV: روش‌های شناسایی، پیش‌گیری، پاسخ و کنترل» در حال حاضر به همه زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد حتی پرتغالی تولید شده است.

هینی اوتونن، مدیر برنامه موارد اضطراری سلامت سازمان بهداشت جهانی، گفت: «وظیفه ما کار با کارشناسان فنی بهداشت برای بسته‌بندی دانش با استفاده از اصول یادگیری بزرگسالان، به سرعت است تا برای کارکنان بهداشتی و پرسنل ما مفیدتر باشد. پلت فرم آنلاین ما - OpenWHO - در حال حاضر توسط کاربران هر کشور روی زمین قابل‌دسترسی است و بیش از ۶۰ دوره به ۲۱ زبان فراهم می‌کند.برگزاری آموزش‌ها به زبان محلی پاسخ دهندگان بویژه در موارد اضطراری واقعا مهم است.»

سازمان WHE در آموزش و یادگیری برای تقویت آمادگی و پاسخ فوری به شرایط اضطراری بهداشتی سرمایه‌گذاری کرده‌است. این برنامه اولین استراتژی یادگیری خود را در سال ۲۰۱۸ توسعه داد و یک واحد کوچک یادگیری و توسعه ظرفیت دارد که به دابلیو ای اجازه می‌دهد تا آموزش‌ها را به سرعت توسعه داده و دانش فنی را برای کسانی کسب کند که بیشتر به آن در خط مقدم نیاز دارند.


منتشرشده در: سازمان بهداشت جهانی
لینک مقاله اصلی: https://www.who.int/news-room/detail/07-02-2020-online-training-as-a-weapon-to-fight-the-new-coronavirus
این مقاله توسط مترجم متن‌ تخصصی و علمی ترجمیار و به صورت خودکار ترجمه شده و با حداقل ویرایش و بازبینی انسانی منتشر شده است.