آزمایشگاه‌های مجهز اولین خط دفاع در برابر ویروس کرونا جدید در اروپا هستند

این مقاله به عنوان یک مرجع رسمی در سایت سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است.


تشخیص به موقع یک پاتوژن مسری برای کنترل انتشار آن حیاتی است.سازمان بهداشت جهانی در واکنش به وضعیت اضطراری ویروس کرونا (۲۰۱۹ - nCoV)، هم‌کاری نزدیکی با شبکه آزمایشگاه‌های تعیین‌شده در منطقه اروپایی سازمان بهداشت جهانی و سایر مناطق سازمان بهداشت جهانی دارد تا اطمینان حاصل کند که هر کشوری دارای ظرفیت و منابع مورد نیاز برای آزمایش سریع، گزارش و پاسخ به هر مورد مشکوک به این بیماری است. به ویژه، سازمان بهداشت جهانی شاخه اروپا در حال تسهیل حمل کیت‌های تست است که در عرض یک ماه ویروس برای اولین‌بار ایزوله می‌شود.

ساختن یک دژ مستحکم از آزمایشگاه‌ها

آزمایشگاهها یک لینک مهم در زنجیره فعالیتهایی هستند که برای حفظ امنیت در برابر بیماریها (در زمینه نظارت روتین بیماری یا در صورت شیوع بیماری حاد) ضروری است. با شناختن این موضوع ، سازمان بهداشت جهانی / اروپا و مركز اروپایی پیشگیری و كنترل بیماری (ECDC) پس از شناسایی ویروس جدید در 7 ژانویه سال 2020 به سرعت بر اعزام شدند تا نیازها و ظرفیتهای آزمایشگاهی در منطقه اروپا را شناسایی كنند.

سازمان بهداشت جهانی / اروپا و شرکا، فهرستی از ۶ آزمایشگاه بین‌المللی در منطقه ایجاد کردند تا به عنوان آزمایشگاه‌های ارجاع منطقه‌ای برای ارائه پشتیبانی آزمایش به آزمایشگاه‌های فعال در دنیا عمل کنند. این آزمایشگاه‌ها در فرانسه، آلمان، هلند، فدراسیون روسیه و بریتانیا قرار دارند. یک شبکه از آزمایشگاه‌های ملی تعیین‌شده برای تست ۲۰۱۹ - nCoV نیز فعال شد، که قبلا بر روی شبکه آزمایشگاهی موجود در سیستم واکنش و نظارت آنفولانزا جهانی (GISRS) کار ‌می‌کرده‌است.

آزمایش‌ نمونه‌ها

با توجه به انتشار سریع ویروس کامل در چین، اولین پروتکل برای آزمایش تشخیصی نمونه‌های جمع‌آوری‌شده از بیماران آلوده است. خود بیماران و راه‌های ارتباطیا در اوایل ژانویه در دسترس قرار گرفت.

این امر ۳۱ کشور در منطقه را قادر ساخت تا به سرعت امکان آزمایش را ایجاد کنند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین ساخت کیت‌های آزمایشی برای توزیع جهانی در آزمایشگاه‌های تعیین‌شده کورونا ۲۰۱۹ - nCoV را بر عهده گرفت. سازمان بهداشت جهانی / اروپا در حال تسهیل دور اول ارسال ۱۹۲ کیت (شامل ۱۰۰ آزمایش)به ۲۰ آزمایشگاه در منطقه است.در سطح جهانی، سازمان بهداشت جهانی ۲۵۰ هزار آزمایش را در اختیار ۱۵۹ آزمایشگاه داد.

کشورهایی که هیچ ظرفیت آزمایشی ندارند می‌توانند نمونه‌های خود را به سازمان بهداشت جهانی ارسال کنند و آزمایشگاه‌های ارجاع کورونا ۲۰۱۹ - nCoV را برای آزمایش انتخاب کنند.

آزمایشگاه‌های جدید کورونا ۲۰۱۹ - nCoV نیز تشویق می‌شوند تا ۵ نمونه اول مثبت و ۱۰ نمونه اول منفی ۲۰۱۹ - nCoV را برای تایید نتایج آزمایش به آزمایشگاه‌های مرجع خود بفرستند.

برای اطمینان از ارسال سریع و رایگان نمونه‌ها، سازمان بهداشت جهانی پروژه صندوق کشتیرانی را که توسط GISRS راه‌اندازی شده بود، مجددا پیشنهاد داد. به علاوه، سازمان بهداشت جهانی و شرکا در حال توسعه یک برنامه تضمین کیفیت برای آزمایشگاه‌های ملی کورونا ۲۰۱۹ - nCoV هستند.

این گسترش سریع ظرفیت آزمایش، افزایش آمادگی در هر کشور برای کاهش خطر عفونت و گسترش ویروس است.

وضعیت گسترش در منطقه اروپایی

داده‌های موجود در مورد گسترش ویروس هر روز تغییر می‌کنند. اکثریت قریب به اتفاق بیماران در سراسر جهان در چین هستند و استراتژی چین برای مهار شیوع در مرکز آن موثر واقع شده‌است و تاکنون تنها چند صد مورد در سایر نقاط جهان مبتلا به این ویروس گزارش داده شده است. این زمان اروپا و کشورهای اروپايی است که هرچه زودتر زیرساخت‌های مناسب را ایجاد کنند. این امر شامل تقویت ظرفیت برای پیدا کردن، آزمایش و مراقبت از بیماران، پیش‌گیری و کنترل عفونت‌ها، و ارتباط با خطرات با مردم است. برای آخرین گزارش وضعیت به وب سایت سازمان بهداشت جهانی مراجعه کنید.


منتشرشده در: سازمان بهداشت جهانی
لینک مقاله اصلی: http://www.euro.who.int/en/countries/france/news/news/2020/2/well-prepared-laboratories-are-first-line-of-defence-against-novel-coronavirus-in-europe
این مقاله توسط مترجم متن‌ تخصصی و علمی ترجمیار و به صورت خودکار ترجمه شده و با حداقل ویرایش و بازبینی انسانی منتشر شده است.