ماسک‌ها می‌توانند انتشار ویروس کووید۱۹ را قطع کند

منتشر‌شده در: مجله nature به تاریخ ۰۲ آپریل ۲۰۲۰
لینک منبع: Pick of the coronavirus papers: Masks could cut spread of COVID-19 virus
شکل ۱:ذرات (آبی) ویروسی که باعث کووید۱۹ می‌شود: خدمات اتصال ملی/SPL
شکل ۱:ذرات (آبی) ویروسی که باعث کووید۱۹ می‌شود: خدمات اتصال ملی/SPL

یافته‌های تازه در مورد SARS-CoV-۲ و بیماری‌هایی که ایجاد می‌کند.

۳ آوریل-ماسک‌ها می‌توانند گسترش ویروس کووید۱۹ را متوقف کنند

ماسک‌های جراحی به طور موثر از گسترش فصلی کروناویروس‌هایی که در قطرات تنفسی هستند جلوگیری می‌کنند و نشان می‌دهند که ماسک‌ها می‌توانند از انتقال SARS-CoV-۲ جلوگیری کنند.

گروناویروس‌های فصلی یکی از علل سرماخوردگی هستند. بنجامین کولینگ در دانشگاه هنگ‌کنگ و همکارانش داوطلبان بیماری داشتند که به کروناویروس فصلی مبتلا شده بودند. آن‌ها در یک اتاقک سرپوشیده نشسته بودند و صورت‌هایشان را در دستگاه نمونه‌برداری به نام "گسندیت-۲" قرار داده بودند که ذرات هوابرد را می‌گرفت.

دانشمندان RNA کرونا ویروس را هم در قطرات درشت و هم در قطرات ریز "آئروسل" ساطع شده توسط داوطلبانی که ماسک نداشتند، شناسایی کردند. ماسک تشخیص RNA ویروسی را در هر دو نوع قطره کاهش می‌دهد. ذرات بزرگ‌تر توسط عطسه و سرفه حمل می‌شوند در حالی که تنفس بازدم می‌تواند قطرات معلق هوا را پخش کند که قطر آن‌ها ۵ میکرومتر یا کم‌تر است.

نویسندگان می‌گویند که ماسک‌های جراحی انتقال نه تنها کروناویروس‌ها فصلی بلکه آنفولانزا را کاهش می‌دهند.

اصلاح: نسخه قبلی این مقاله می‌گوید که ماسک‌ها تشخیص DNA ویروسی را کاهش دادند.

۱ آوریل-آنتی بادی‌ها از لاماها به خنثی‌سازی ویروس کووید۱۹ کمک کردند.

پادتن‌های لاماها می‌توانند به مبارزه علیه چندین کروناویروس‌ها که انسان‌ها را آلوده می‌کنند، کمک کنند.

تیمی به رهبری برت شیپنز و خاویر سابلنز از موسسه علوم زیستی VI B در گان، بلژیک و جیسون مک للان از دانشگاه تگزاس در آستین، دو لاما را ایزوله کرده‌اند که پروتئین‌های "افزایشی" را که کروناویروس‌ها برای ورود به سلول استفاده می‌کنند را به هم می‌چسباند یک آنتی‌بادی، کرونا ویروس عامل سندرم تنفسی خاور میانه (Mers) را خنثی کرد؛ دومین آنتی‌بادی، سندرم شدید تنفسی (SARS) کرونا ویروس را از بین برد.

استفاده از آنتی‌بادی SARS از یک لاما با آنتی‌بادی از یک انسان منجر به یک هیبرید شد که ویروس مسئول کووید۱۹ را خنثی کرد. داده‌ها نشان می‌دهند که این آنتی‌بادی‌ها می‌توانند در مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر کروناویروس مفید باشند.

شکل ۲:یک مرد مبتلا به کووید۱۹ در واحد مراقبت‌های ویژه Rome.Cred تحت درمان است: آنتونیو مسیلو/گتی
شکل ۲:یک مرد مبتلا به کووید۱۹ در واحد مراقبت‌های ویژه Rome.Cred تحت درمان است: آنتونیو مسیلو/گتی

۳۰ مارس-بیماران ناتوان پس از دریافت مقدار زیادی خون از بازماندگان تقویت می‌شوند

براساس دو تیم تحقیقاتی جداگانه، افرادی که به شدت مبتلا به کووید۱۹ هستند، پس از دریافت تزریق خون از بازماندگان بیماری، بهبود قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند.

هر دو تیم پلاسمای دارای آنتی‌بادی-یک جزء خون-را از افرادی که از کووید۱۹ بهبود یافته بودند، استخراج کردند.

ژیایومینگ یانگ در مرکز تحقیقات تکنولوژی مهندسی ملی برای واکسیناسیون ترکیبی در ووهان چین، و همکارانش پلاسما را به ده نفر از افراد به شدت بیمار دادند. در روز ششم پس از درمان، ویروسی که باعث کووید۱۹ می‌شود در هفت مورد از ده مورد غیرقابل‌تشخیص بود. دریافت کنندگان هیچ عارضه جانبی قابل‌توجهی را تجربه نکردند.

گروهی به رهبری لی لیو در بیمارستان خلق سوم شنژن در چین، پلاسمای پنج نفر از بازماندگان را به افرادی که به شدت بیمار بودند تزریق کردند. علائم بیماری در هر پنج نفر کاهش یافت؛ ظرف ده روز پس از دریافت پلاسما، سه گیرنده دیگر نیازی به ونتیلاتور نداشتند.

محققان دیگر تمایل دارند چنین تزریق خون را برای درمان کارکنان بهداشتی که به طور مستقیم در معرض قرار گرفته‌اند، امتحان کنند.

۲۷ مارس-پروتئین‌های ویروسی به درمان‌های بالقوه اشاره می‌کنند

فهرستی از پروتئین‌های انسانی متاثر از ویروس SARS-CoV-۲، راهنمایی برای درمان‌های بالقوه برای افراد مبتلا ارائه می‌دهد.

تیمی به رهبری نوین کروگان در دانشگاه کالیفرنیا، سان‌فرانسیسکو، سلول‌های انسانی را برای تولید یکی از ۲۶ پروتئین ساخته‌شده توسط کرونا ویروس مهندسی می‌کند. این امر به محققان اجازه داد تا پروتئین‌های انسانی را که به طور فیزیکی با پروتئین‌های کروناویروس در تعامل هستند، شناسایی کنند.

از ۳۳۲ تعامل بین پروتئین‌های انسانی و ویروسی، نویسندگان ۶۷ مورد را شناسایی کردند که داروهای موجود یا کاندید می‌توانند در آن‌ها به طور بالقوه اختلال ایجاد کنند. محققان و همکاران آن‌ها در حال حاضر برخی از این ترکیبات را برای فعالیت ضد ویروسی آزمایش می‌کنند-و دیگران را به انجام همین کار تشویق می‌کنند.


این متن با استفاده از ربات ترجمه مقالات پزشکی ترجمه شده و به صورت محدود مورد بازبینی انسانی قرار گرفته است.در نتیجه می‌تواند دارای برخی اشکالات ترجمه باشد.