بروزرسانی‌هایی درباره کرونا ۲۰۱۹ (COVID - 19) در منطقه مدیترانه شرقی

این مقاله به عنوان یک مرجع رسمی در سایت سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است.


قاهره، مصر، ۱۶ فوریه ۲۰۲۰ - سازمان بهداشت جهانی در مجموع ۹ مورد تایید شده COVID - 19 را از تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۲۰ در منطقه مدیترانه شرقی اعلام کرد.

از ۲۹ژانویه تا ۹فوریه، هشت مورد توسط وزارت بهداشت و پیش‌گیری امارات‌متحده‌عربی و یک مورد توسط وزارت بهداشت و جمعیت مصر در ۱۴فوریه گزارش شده‌است.

وزارت بهداشت و پیش‌گیری امارات‌متحده‌عربی گزارش داده‌است که ۳مورد COVID-2019 به طور کامل کشف و در روزهای ۹و ۱۴فوریه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

مورد تایید شده در مصر بدون علامت است و از طریق غربالگری تماس یک مورد شاخص که بین ۲۱ژانویه تا ۴فوریه در یک سفر تجاری به قاهره سفر کرده بود شناسایی شد و در ۱۱فوریه در چین آزمایش شد. مورد تایید شده در مصر در حال حاضر در یک بیمارستان ارجاعی مجزا شده‌است. سایر تماس‌های مورد تایید شده، پی‌گیری شده‌اند و تا کنون همه آن‌ها آزمایش منفی داشته‌اند، اما به طور فعال به مدت ۱۴روز پی‌گیری خواهند شد. سازمان بهداشت جهانی در حال هماهنگی با نقاط کانونی IHR ملی در چین و مصر به منظور حمایت از تحقیقات در مصر است.

موارد تایید شده در مصر و امارات‌متحده‌عربی در حال حاضر طبق پروتکل استاندارد مدیریت می‌شوند.

کشورهای منطقه آمادگی عملیاتی خود را افزایش داده‌اند تا از تشخیص زودهنگام و پاسخ سریع به موارد بالقوه COVID - 19 اطمینان حاصل کنند.

اطلاعات در مورد موارد مشکوک و تایید شده در منطقه با سازمان بهداشت جهانی براساس مقررات بین‌المللی بهداشت به اشتراک گذاشته شده است.

کشورها در هماهنگی با سازمان بهداشت جهانی، برنامه‌های آمادگی و واکنش ملی را برای فعال‌سازی اقدامات تشدید شده (و دستورالعمل‌های عملیاتی استاندارد مربوطه) تدوین و اجرا کرده‌اند.

این اقدامات عبارتند از فعال‌سازی مکانیزم‌های هماهنگی چند بخشی؛ نظارت و غربالگری فعال در نقاط ورود؛ آموزش به ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در مورد ردیابی تماس و تعریف مورد برای موارد مشکوک و تایید شده؛ مدیریت مورد و اقدامات کنترل، پیش‌گیری و کنترل؛ توزیع تجهیزات حفاظتی شخصی در تسهیلات بهداشتی، از جمله در نقاط ورود، برای مدیریت موارد مشکوک و تایید شده؛ فعال کردن تیم‌های واکنش سریع؛ و توزیع مواد آموزشی و ارتباطات اطلاعاتی برای افزایش آگاهی عمومی و شایعات و اطلاعات نادرست.

سازمان بهداشت جهانی مردم را ترغیب می‌کند تا آخرین اطلاعات در مورد COVID - 19 را از منابع کلیدی مانند وزارتخانه‌های بهداشت و سازمان بهداشت جهانی به دست آورند و اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی توصیه‌شده در وب سایت‌های رسمی سازمان بهداشت جهانی را دنبال کرده و ترویج دهند:

www.who.int

www.emro.who.int/cov


منتشرشده در: سازمان بهداشت جهانی
لینک مقاله اصلی: http://www.emro.who.int/media/news/update-on-covid-19-in-the-eastern-mediterranean-region.html
این مقاله توسط مترجم متن‌ تخصصی و علمی ترجمیار و به صورت خودکار ترجمه شده و با حداقل ویرایش و بازبینی انسانی منتشر شده است.