بهترین مرورگر وب در سال ۲۰۲۳

منتشر شده در techradar به تاریخ ۱۰ آگوست ۲۰۲۳
لینک منبع Best web browser of 2023

این روزها ما بخش بزرگی از اطلاعات خود را از طریق جستجو در مرورگرهای وب به دست می‌آوریم. اما سوال اینجاست که بهترین مرورگرهای وب کدام هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

بهترین مرورگرهای وب نه تنها دسترسی به وب سایت‌ها، بلکه کنترل بهتر حریم خصوصی و امنیت شما را نیز ساده و آسان می‌کنند.

مرورگرها به طور کلی درجاتی از گزینه‌های شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی را ارائه می‌دهند. برخی از آن‌ها نیاز بیشتری به منابع سیستم شما دارند، در حالی که برخی دیگر در مورد تأثیرگذاری بر حافظه سیستم نسبتاً سبک وزن هستند.

برخی از مرورگرهای ناشناس مجموعه کاملی از ابزارهای امنیتی را برای محافظت از هویت آنلاین و سپر شما در برابر بدافزارها ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر اجازه می‌دهند کوکی‌ها و تبلیغات بدون مانع اجرا شوند.

ما این مرورگرها را در جنبه‌های مختلف، از رابط و امنیت تا سرعت و سیستم مورد نیازشان، مقایسه کرده‌ایم. ما همچنین به بررسی سیستم‌عامل‌هایی که مرورگرها روی آن‌ها اجرا می‌کنند، سهولت کلی استفاده از مرورگر و قابلیت سفارشی‌سازی و سایر عوامل پرداختیم.

راهنمای ما را مطالعه کنید بهترین مرورگر وب را بر اساس نیاز‌های‌تان انتخاب کنید.

۱. مرورگر Mozilla Firefox

بهترین مرورگر وب برای کاربران، قدرتمند و حفاظت بالا از حریم خصوصی


مشخصات فنی

سیستم عامل: ویندوز، macOS، لینوکس، اندروید، iOS

دلایل استفاده

· فوق العاده انعطاف پذیر

· همگام سازی بین پلت فرمی

· حفاظت از حریم خصوصی خوب

دلایلی برای اجتناب

· کمی کندتر از رقبا

· به مقدار زیادی حافظه سیستم نیاز دارد

فایرفاکس، یکی از بهترین مرورگرهای وب برای مدت طولانی، مطمئنا یک انتخاب عالی برای هر کاربر اینترنتی است. دارای طیف متنوعی از ویژگی‌ها است، از نظر حریم خصوصی کروم را شکست می‌دهد، استفاده از آن آسان است و همچنین سریع است.

فایرفاکس مدتهاست که آچار فرانسه اینترنت و مرورگر وب مورد علاقه ما بوده است. اگر آدرس ایمیل شما در نقض شناخته شده داده‌ای گنجانده شده باشد، می‌تواند به شما هشدار دهد، آن پاپ‌آپ‌های آزاردهنده اعلان‌های مجاز را مسدود می کند، ردیابی مرورگر «اثرانگشت» را مسدود می‌کند و تصویر آن را در حالت ویدیوی تصویری به نسخه مک می‌آورد.

همانطور که قبلاً هم از نظر ظاهری و هم در طیف افزونه‌ها و افزونه‌هایی که می‌توانید استفاده کنید، بی‌نهایت قابل تنظیم است. تعمیرات اساسی سال گذشته عملکرد آن را به طرز چشمگیری بهبود بخشید، که شروع به عقب افتادن از کروم کرد، و حتی در سخت افزار نسبتاً متوسط، نرم و محکم است.

به علاوه، فضای زیادی هم نمی‌خواهد، بنابراین لازم نیست قبل از نصب آن دو بار فکر کنید. علاوه بر این، فایرفاکس چندین گزینه سفارشی‌سازی نیز دارد - چه بخواهید به تم پیش‌فرض پایبند باشید یا هزاران موضوع دیگر را آزمایش کنید، انتخاب با شماست.

۲. مرورگر Microsoft Edge

بهترین مرورگر وب اگر به ابزارهای حریم خصوصی واضح نیاز دارید


مشخصات فنی

سیستم عامل: ویندوز، macOS، اندروید، iOS، لینوکس به زودی

دلایل استفاده

· خیلی خیلی سریع

· ابزارهای حفظ حریم خصوصی شفاف

· می‌تواند سایت‌ها را به عنوان برنامه ذخیره کند

دلایلی برای اجتناب

· ویندوز واقعاً می‌خواهد که این مرورگر پیش‌فرض باشد

· از رایانه‌های قدیمی با قابلیت پردازش کم‌تر از 1 گیگاهرتز پشتیبانی نمی‌کند

خوانندگان قدیمی‌تر مایکروسافت را به‌عنوان شرور جنگ مرورگرهای وب که در نهایت منجر به سقوط نت اسکیپ و ظهور فایرفاکس و بعداً کروم شد، به یاد می‌آورند. اما مایکروسافت اکنون در کنار فرشتگان است و مرورگر Edge آن با Chromium در قلب خود بازسازی شده است. این مرورگر وب پیش‌فرض ویندوز است و نسخه‌هایی برای iOS، Android و Mac نیز وجود دارد.

آخرین نسخه مرورگر Edge به طور قابل توجهی سریع‌تر از نسخه قبلی خود است و شامل برخی از ویژگی های مفید از جمله Read Aloud، توانایی ارسال رسانه‌ها مانند ویدیوهای درون خطی به دستگاه‌های Chromecast، ابزارهای هوش مصنوعی یکپارچه از جمله Bing Chat و Image Creator و مجموعه خوبی از افزونه‌ها است. به عنوان مدیر رمز عبور، مسدود کننده تبلیغات و غیره. همچنین می‌توانید صفحات وب را به‌عنوان برنامه دانلود کنید که سپس بدون نیاز به راه‌اندازی کل مرورگر، به‌عنوان برنامه‌های مستقل اجرا می‌شوند. این برای Google Docs یا Twitter مفید است.

همچنین گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی وجود دارد و ما به خصوص صفحه Privacy and Services را دوست داشتیم که تنظیمات بالقوه گیج کننده را کاملاً واضح می‌کند. در جای دیگر، صفحه مجوزهای سایت به شما کنترل دقیقی را بر روی کارهایی که سایت‌های خاص می‌توانند انجام دهند، از جمله همه چیز، از پنجره‌های بازشو و مسدود کردن تبلیغات گرفته تا دسترسی به دستگاه MIDI و پخش خودکار رسانه، می‌دهد.

مرورگر Edge شبیه کروم است و مانند کروم کار می‌کند، اما ما آن را بیشتر از کروم دوست داریم: در مک این مرورگر به طور قابل توجهی سریع‌تر است و گزینه‌های سفارشی سازی عالی هستند.

۳. مرورگر Opera

بهترین مرورگر وب برای جمع‌آوری محتوا


مشخصات فنی

سیستم عامل: ویندوز، macOS، لینوکس، اندروید، iOS

· دلایل استفاده

· پروکسی داخلی

· ویژگی‌های امنیتی عالی

· رابط بسیار زیبا

دلایلی برای اجتناب

· دیگر خبری از Opera Turbo نیست

· سریع‌ترین مرورگر موجود در بازار نیست

اپرا در همان لحظه‌ای که برای اولین بار آن را اجرا می‌کنید، ویژگی‌های عالی خود را شروع می‌کند: صفحه نمایش اسپلش آن به شما امکان می‌دهد مسدود کننده تبلیغات داخلی خود را روشن کنید، از VPN داخلی خود استفاده کنید، کیف پول رمزنگاری خود را برای ارزهای دیجیتال روشن کنید، پیام‌های درون مرورگر را از نوار کناری فعال کنید و بین حالت روشن یا تاریک حرکت کنید.

این یک معرفی عالی برای یک مرورگر واقعا خوب است، اگرچه اگر یک گیمر هستید باید به جای آن، Opera GX را بررسی کنید: این مرورگر به طور خاص برای گیمرها طراحی شده است و ویژگی های یکپارچه سازی Twitch و پشتیبانی از Razer Chroma را دارد.

مرورگر Opera یک مرورگر وب دیگر مبتنی بر Chromium است، بنابراین عملکرد سریع است و می‌توانید از افزونه‌های کتابخانه Chrome استفاده کنید. همچنین ایده‌های جالبی مانند My Flowدارد: اگر دائماً پیوندهای جالبی را برای خود ایمیل می‌کنید یا پیام می‌دهید، Flow به شما این امکان را می‌دهد تا با سهولت اشتراک‌گذاری محتوا از اپرا روی گوشی خود به Opera on، این کار را زیباتر انجام دهید.

اما این تازه شروع است. ویژگی‌های پیشرفته‌تر اپرا عبارتند از Aria، یک دستیار قدرتمند مجهز به OpenAI که توضیح یا خلاصه کردن محتوای پیچیده، ایجاد ایده‌ها و توصیه‌ها، ترجمه متن یا ایجاد محتوای جدید را برای خودتان آسان می‌کند: ایمیل‌ها، پست‌های وبلاگ، نامه‌ها، حتی اشعار یا آهنگ‌ها.

اگرچه برخی از مردم هنوز اپرا را به‌عنوان یک برنامه کاربردی در دنیای مرورگرهای وب می‌بینند، اما در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و آخرین نوآوری‌ها تضمین می‌کنند که مرورگری برای تماشا در حال حاضر و آینده است.

۴. مرورگر Google Chrome

بهترین مرورگر وب همه‌کاره


مشخصات فنی

سیستم عامل: ویندوز، macOS، لینوکس، اندروید، iOS

دلایل استفاده

· عملکرد سریع

· بسیار قابل ارتقا

· پلت‌فرم متقاطع

· اکثر برنامه‌های افزودنی مرورگر با کروم سازگار هستند

دلایلی برای اجتناب

· می‌تواند تشنه منابع باشد

اگر تقلید صمیمانه‌ترین شکل چاپلوسی است، پس استفاده مایکروسافت از موتور کرومیوم برای مرورگر اج خود باعث می‌شود که گوگل احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد.

اما برخی زمینه‌ها وجود دارد که رقیب مایکروسافت واقعاً G بزرگ را شکست می‌دهد، به ویژه در استفاده از منابع: کروم به دلیل نیازهای منابع سنگین خود بدنام است و می‌تواند روی سخت‌افزار و رم پایین‌تر بسیار کند اجرا شود.

حالت ذخیره‌سازی حافظه به گونه‌ای طراحی شده است که با آزاد کردن منابع از برگه‌هایی که در حال حاضر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، آن را برطرف کند، اما Chrome همچنان تشنه سخت‌افزار است.

کروم به هیچ وجه مرورگر وب بدی نیست. کاملا برعکس: این یک مرورگر درخشان با کتابخانه‌ای عالی از افزونه‌ها، پشتیبانی و همگام‌سازی بین پلتفرم، ویژگی‌های تکمیل خودکار عالی، و برخی از ابزارهای عالی برای توسعه دهندگان وب است.

اگر ایمیل شما در معرض خطر قرار گرفته باشد، می‌تواند به شما هشدار دهد، جستجوی DNS ایمن برای ارائه دهندگان سازگار دارد (DNS عمومی گوگل یکی از آن‌هاست) و بسیاری از محتوای مختلط خطرناک مانند اسکریپت‌ها و تصاویر را در اتصالات غیرایمن مسدود می‌کند.

شاید بهتر از همه، اگر از وب‌سایت‌های مشکوک خسته شده‌اید که از شما می‌خواهند «روی هر کاشی حاوی دوچرخه کلیک کنید»، کروم اکنون راه‌های جدیدی برای گفتن اینکه شما یک انسان هستید، نه یک ربات، به سایت‌ها اضافه می‌کند و امیدواریم تعداد کپچاهای مزاحم را کاهش دهد. خواهید دید.

همه اینها خوب هستند، اما ما فکر می‌کنیم که فایرفاکس در حفاظت از حریم خصوصی آن را شکست می‌دهد، Edge برای گذراندن زمان بهتر است، و سایر مرورگرهای خاص این ترس دائمی را ندارند که Google فقط کمی بیش از حد در زندگی همه ما درگیر است.

۵. مرورگر Vivaldi

بهترین مرورگر وب خود را با اتصال منحصر به فرد و انباشتگی برگه بسازید


مشخصات فنی

سیستم عامل: ویندوز، macOS، لینوکس، اندروید (بتا)

دلایل استفاده

· فوق‌العاده قابل تنظیم

· ویژگی‌های رابط خلاق

· از افزونه‌های کروم پشتیبانی می‌کند

دلایلی برای اجتناب

· برای اهمال‌کنندگان بد است

مرورگر Vivaldi زاییده فکر توسعه دهندگان سابق Operaاست و مانند Opera کارها را متفاوت از مرورگرهای معروف انجام می دهد. در این مورد، بسیار متفاوت است. Vivaldi بهترین مورد در شخصی‌سازی است، و شما می‌توانید تقریباً همه چیز را از نحوه عملکرد ناوبری گرفته تا ظاهر رابط کاربری تغییر دهید.

بستر Chromium بار دیگر در اینجا زیر سطح است (به این معنی که می‌توانید از اکثر افزونه‌های Chrome استفاده کنید)، اما آنچه در بالا قرار دارد با سایر مرورگرهای مبتنی بر Chromium بسیار متفاوت است. می‌توانید سایت‌ها را به نوار کناری سنجاق کنید، نوار ابزار را هر جا که مناسب است بچسبانید و فونت‌ها و طرح‌های رنگی صفحات را تنظیم کنید. دارای پانل یادداشت‌ها و همچنین تاریخچه و بوک‌مارک‌های معمول است. روش کار جستجو را سفارشی کنید و به موتورهای جستجو نام مستعار بدهید. نحوه کار برگه‌ها را تغییر دهید و گروه‌بندی کنید و خیلی چیزهای دیگر.

شما حتی می‌توانید تاریخچه خود را به صورت نمودار مشاهده کنید تا ببینید چقدر از زمان خود را در سایت‌های خاص صرف کرده‌اید. ما به‌خصوص پشته‌های برگه‌ها را دوست داریم، که برای هرکسی که در نهایت تلاش می‌کند ده‌ها برگه باز را دنبال کند، یک مزیت است.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید به جای ادامه دادن به مسائل، با رابط‌ها سر و کار داشته باشید، این یک کابوس بالقوه بهره‌وری است – اما برای کاربران قدرتمندی که دقیقاً می‌دانند چه می‌خواهند و چگونه می‌خواهند کار کند، فوق‌العاده است.


این متن با استفاده از ربات ترجمه مقالات تکنولوژی ترجمه شده و به صورت محدود مورد بازبینی انسانی قرار گرفته است. در نتیجه می‌تواند دارای برخی اشکالات ترجمه باشد.
مقالات لینک‌شده در این متن می‌توانند به صورت رایگان با استفاده از مقاله‌خوان ترجمیار به فارسی مطالعه شوند.