تیم‌های داوطلب مجهز به پهپاد آماده عفونت‌زدایی علیه ویروس کرونا می‌شوند

منتشرشده در: مجله Syncedreview به تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۰
نویسنده: Meghan Han
لینک مقاله اصلی: https://medium.com/syncedreview/volunteer-drone-teams-organize-for-covid-19-disinfection-8c328156af62

در ساعت ۵:۳۰ صبح، وانگ خوآن، رهبر تیم خدمات داوطلبانه پیش‌گیری از اپیدمی «دی جی آی»، درخواستی را روی وی چت مطرح کرد. در اواسط روز، او و ۲۰ داوطلب دیگر که ماسک‌ها و عینک‌های ایمنی به تن داشتند، در پارک صنعتی شنژن بائونگ جمع شدند. دو هواپیمای DJI P4R در آسمان معلق بودند، محیط‌زیست را از همه زوایا بررسی و نقشه‌برداری می‌کردند، نقشه‌های HD تولید می‌کردند، و مسیر عملیات برنامه‌ریزی‌شده را به کنترل زمینی می‌فرستادند.

ساعت ۲ بعد از ظهر ماموریت شروع شد. خیابان‌های خالی در حال حاضر مملو از صدای سم پاشی محصولات کشاورزی بود که به طور خودکار از میان منطقه در ارتفاع ۵ متری و با سرعت ۳ متر در ثانیه عبور می‌کرد و محیط‌زیست را با مواد ضد عفونی‌کننده تمیز می‌کردند. هواپیماهای بدون سرنشین در مرکز فرماندهی برای تعویض باتری و اسپری قرار گرفتند و تیم وانگ در طول حدود سه ساعت منطقه ۶۶۰ هکتاری را به پایان رساندند.

ضدعفونی‌کردن مناطق عمومی یک فرآیند چالش برانگیز اما حیاتی در مبارزه برای جلوگیری از گسترش COVID-19 است. تیم‌های ویژه طرفداران هواپیماهای بدون سرنشین دی جی آی برای ارائه رایگان این سرویس در سراسر کشور به پا خاسته‌اند.

وانگ از زمان داوطلب شدن در روز ۶ فوریه کار خود را متوقف نکرده است. تیم او مدارس، بخش‌های قرنطینه، کارخانه‌های تصفیه پسماند غذایی، کارخانه‌های سوزاندن زباله، مراکز پیش‌گیری از اپیدمی دام و طیور و غیره را خدمات‌دهی کرده‌است. مساحت تجمعی اسپری به یک میلیون متر مربع رسیده‌است.


علاوه بر ضد عفونی، از هواپیماهای بدون سرنشین نیز برای پخش عمومی پیام، تحویل بسته و اندازه‌گیری دمای بدن از راه دور در چین استفاده می‌شود.
علاوه بر ضد عفونی، از هواپیماهای بدون سرنشین نیز برای پخش عمومی پیام، تحویل بسته و اندازه‌گیری دمای بدن از راه دور در چین استفاده می‌شود.

دی جی آی مستقر در شنژن، یک شرکت سازنده هواپیمای بدون سرنشین پیشرو و فن‌آوری‌های مرتبط است. حدود ۵۵،۰۰۰ پهپاد DJI مورد استفاده در کشاورزی در چین است که اغلب با ظرفیت ۱۵ لیتر عرضه می‌شوند، و بیش از ۶۰،۰۰۰ خلبان هواپیماهای بدون سرنشین کار سم‌پاشی را انجام می‌دهند. کل پوشش ضد عفونی هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی DJI از ۶۰۰ میلیون متر مربع در بیش از ۱۰۰۰ روستا تجاوز می‌کند. "ژائو گو" از شهر "شیشو" در استان "هوبی" که متخصص حفاظت از گیاه است، برآورد می‌کند که هر یک از شهرستان‌های این استان ۳ تا ۱۰ پهپاد سمپاشی برای ضد عفونی نیاز دارند.

محلول پاشی دستی نیز در خیابان‌های شهر انجام می‌شود.
محلول پاشی دستی نیز در خیابان‌های شهر انجام می‌شود.

تیم کشاورزی DJI گزارش داده‌است که بیش از ۲۰۰ میلیون درخواست در سراسر کشور برای کمک به ضد عفونی دریافت کرده‌است. شی‌جی، مدیر روابط‌عمومی DJI، می‌گوید: «املاک دولت‌ی و خصوصی نیازهای ضد‌عفونی دارند و برخی از آن‌ها درخواست‌هایی را به ما تسلیم کرده‌اند.»

در ۳ فوریه، DJI پروژه «ارتش ضد ویروس» را آغاز کرد که طی آن به خلبانان شاغل کیت‌های حفاظتی برای خلبانان و به روستاهایی که مشغولب پاکسازی با پهپاد بودند کمک ارایه کرد. همچنین از خرابی‌های پهپاد‌ها و قطعات یدکی در طول ماموریت پشتیبانی می‌شود.

در عین حالی که DJI کارهای زیادی برای کمک انجام داده‌است، این شرکت در حال پوشش دادن تدارکات ضروری است. یکی از داوطلبان به ما گفت که گرفتن ماسک صورت N95 و لباس‌های محافظ آسان نیست. در دسترس بودن بارانی مناسب، چکمه‌های بارانی، دستکش‌های پلاستیکی خانگی، کلاه‌های ماهیگیری و عینک‌های ایمنی نیز به طور فزاینده‌ای محدود است، و برخی از تیم‌های هواپیماهای بدون سرنشین را مجبور به استفاده از بارانی یک‌بار مصرف در محل و یا به حالت تعلیق در آوردن عملیات در حالی که منتظر تجهیزات هستند می‌کند.

هنوز مبارزه ادامه دارد. تلاش‌های ضد عفونی بر پایه پهپاد اکنون به طور فزاینده‌ای در مناطق روستایی هوبی و استان‌های دیگر متمرکز شده‌است.


این مقاله توسط مترجم تخصصی و علمی ترجمیار و به صورت خودکار ترجمه شده و با حداقل ویرایش و بازبینی انسانی منتشر شده است.