متخصصان و سرمایه گذاران جهانی اولویت‌های تحقیق ویروس کرونا ۲۰۱۹ COVID - 19 را تعیین کردند.

این مقاله به عنوان یک مرجع رسمی در سایت سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است.


متخصصان برجسته بهداشت از سراسر جهان در مقر سازمان بهداشت جهانی در ژنو گرد هم آمده‌اند تا سطح دانش فعلی در مورد بیماری جدید COVID - 19را ارزیابی کنند، شکاف‌ها را شناسایی کنند و با یکدیگر هم‌کاری کنند تا تحقیقات اولویت مورد نیاز برای کمک به توقف این شیوع و آماده شدن برای هر گونه شیوع در آینده را تسریع کنند.

این گردهمایی دو روزه در راستای استراتژی توسعه داروها و واکسن‌ها قبل از شیوع بیماری‌ها، تسریع تحقیقات و توسعه در حالی که در حال وقوع هستند، برگزار شد.

«این شیوع یک آزمون همبستگی - سیاسی، مالی و علمی است. ما باید دور هم جمع شویم تا با دشمن مشترکی مبارزه کنیم که به مرزها احترام نمی‌گذارد و اطمینان حاصل کنیم که منابع لازم برای پایان بخشیدن به این شیوع را داریم و بهترین علم خود را به خط مقدم برای یافتن پاسخ‌های مشترک به مشکلات مشترک قرار می‌دهیم. تحقیقات بخش مهمی از واکنش به شیوع بیماری است. من از واکنش مثبت جامعه تحقیقاتی برای پیوستن به ما در کوتاه‌مدت و ایجاد طرح‌های محکم و تعهد برای هم‌کاری با یکدیگر قدردانی می‌کنم.» این را ژنرال دکتر Tedros Adhonom Ghebreyesus رئیس WHO گفته.

در این جلسه که با هم‌کاری گلوپید - آر (هم‌کاری تحقیقاتی جهانی برای آمادگی بیماری‌های عفونی) برگزار شد، بیش از ۳۰۰دانشمند و محقق از رشته‌های مختلف گرد هم آمدند. آن‌ها تمام جنبه‌های شیوع بیماری و راه‌های کنترل آن را مورد بحث قرار دادند از جمله:

  • تاریخچه طبیعی ویروس، انتقال و تشخیص آن
  • تحقیقات حیوانی و محیطی در مورد منشا این ویروس، از جمله اقدامات مدیریتی در سطح مشترک انسان و حیوان؛
  • مطالعات اپیدمیولوژیک؛
  • خصوصیات بالینی و درمان بیماری ناشی از ویروس؛
  • پیش‌گیری و کنترل عفونت از جمله بهترین روش‌های حفاظت از کارکنان بهداشتی و درمانی
  • تحقیق و توسعه داروها و واکسن‌های کاندید؛
  • ملاحظات اخلاقی برای تحقیق؛
  • و ادغام علوم اجتماعی در پاسخ به شیوع بیماری.

«این جلسه به ما اجازه داد تا اولویت‌های ضروری برای تحقیق را شناسایی کنیم. به عنوان گروهی از سرمایه گذاران ما به بسیج کردن، هماهنگ کردن و همسو کردن بودجه خود برای فعال کردن تحقیق مورد نیاز برای مقابله با این بحران و توقف شیوع آن با هم‌کاری سازمان بهداشت جهانی ادامه خواهیم داد.» پرفسور یزدان یزدان‌پناه همچنین بیان کرد « حصول اطمینان از اینکه ما داده‌ها را به اشتراک گذاشته و به افراد نیازمند، به ویژه آن‌هایی که در کشورهای با درآمد پایین و متوسط هستند،دسترسی داریم، برای این اساسی است که بایددر تمام اوقات توسط ملاحظات اخلاقی هدایت شود.»

در طول این نشست، بیش از ۳۰۰دانشمند و محقق، هم به صورت شخصی و هم به صورت مجازی، بر سر مجموعه‌ای از اولویت‌های تحقیقاتی جهانی به توافق رسیدند. آن‌ها همچنین مکانیزم‌هایی را برای ادامه تعاملات علمی و هم‌کاری‌های فراتر از جلسه‌ای که توسط سازمان بهداشت جهانی هماهنگ و تسهیل خواهد شد، مشخص کردند. آن‌ها با سرمایه گذاران تحقیق کار کردند تا تعیین کنند که چگونه منابع لازم را می توان بسیج کرد تا تحقیق انتقادی بتواند فورا آغاز شود.

بررسی‌ها، اساس طرح نقشه راه تحقیق و نوآوری را تشکیل می‌دهند و تمام تحقیقات مورد نیاز را طراحی می‌کنند و این توسط محققان و سرمایه گذاران برای تسریع واکنش تحقیق مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


منتشرشده در: سازمان بهداشت جهانی
لینک مقاله اصلی: https://www.who.int/news-room/detail/12-02-2020-world-experts-and-funders-set-priorities-for-covid-19-research
این مقاله توسط مترجم متن‌ تخصصی و علمی ترجمیار و به صورت خودکار ترجمه شده و با حداقل ویرایش و بازبینی انسانی منتشر شده است.