چرا مرورگر آرک (Arc) بهتر از کروم است؟


منتشر شده در lifehacker به تاریخ ۲۷ جولای ۲۰۲۳
لینک منبع Why the New Arc Browser Is Better Than Chrome


پس از ماه‌ها سپری شدن در مرحله عمومی اما فقط با دعوت، مرورگر آرک از شرکت مرورگر اکنون برای عموم باز است: هر کاربر مک اکنون می‌تواند مرورگر را دانلود کند، که در حال حاضر رایگان است (با نسخه ویندوز در بتا).

اما اکنون که می‌توانید آرک را دانلود کنید، آیا واقعاً باید Chrome را به خاطر آن رها کنید؟ من فکر می کنم بله، و در اینجا دلیل آن را آورده‌ام.

مرورگر آرک از نظر بصری قابل توجه است

مرورگر آرک حال و هوای عجیب و هیجان‌انگیزی دارد، شبیه به آنچه که نرم افزار اپل قبلاً احساس می‌کرد. آرک با رابط نوار کناری عمودی، طراحی شفاف، سایه‌های واقعی روی اجزا، و اجزای سبک‌شده خود متمایز است - و این تنها مرورگری است که این کار را انجام می‌دهد. مرورگرها بدون تقصیر خودشان خسته کننده شده‌اند.

تقریباً همه مرورگرهای اصلی (به جز Opera) یکسان به نظر می‌رسند و به یک شکل کار می‌کنند. برگه‌ها در بالا، یک نوار ابزار، برنامه‌های افزودنی، یک دکمه منو، و تمام. اما آرک از نظر بصری قابل توجه است و یک رابط کاربری روان دارد (وقتی فرآیند راه‌اندازی و وارد کردن آن را طی کنید متوجه خواهید شد). اما این فقط در مورد تصاویر نیست: این یک تغییر اساسی در نحوه مرور وب است.

مرورگر آرک رویکرد جدیدی برای مرور دارد

آرک یک مرورگر ساده نیست، اما می‌توان آن را بدون زحمت وفق داد. اگر بتوانید به رابط عمودی و ژست‌های سوایپ عادت کنید، هرگز به عقب نگاه نخواهید کرد.

مرورگر آرک بر اساس مفهوم Spaces ساخته شده است، که اساسا آرک را به نوعی سیستم عامل کوچک تبدیل می‌کند که برای افرادی طراحی شده است که به هر حال بیشتر وقت خود را در مرورگر کار می‌کنند. هر فاصله یک صفحه در نوار کناری است که می‌توانید بین آن ها بکشید. هر لینکی که کلیک کنید، در همان فضا باز می‌شود. می‌توانید نام یک فاصله را تغییر دهید و همچنین می‌توانید نماد را با یک ایموجی تغییر دهید. این کاملا غریب است.

بخش مورد علاقه من از آرک این است که به طور خودکار هر برگه‌ای را که پین ​​نشده است پس از 12 ساعت بایگانی می‌کند، اگرچه پنجره ۲۴ ساعته برای من بسیار بهتر عمل می‌کند. این ممکن است یک کابوس برای هرکسی باشد که ذخیره‌کننده برگه است یا دوست دارد از برگه‌ها به‌عنوان ویژگی خواندن بعدا استفاده کند (اگر شما هستید، می‌توانید پنجره را به ۳۰ روز در تنظیمات تغییر دهید). سنجاق کردن یک زبانه به معنای کشیدن آن روی خط، به بالای فضا است.

شما اساساً می‌توانید فضاها را به سیلوهای مختلف مرورگر تبدیل کنید. یکی برای کار، یکی برای شخصی، یکی برای یک پروژه متفاوت یا یک مشتری. حتی وب‌سایت‌های پین‌شده (آن‌هایی که ناپدید نمی‌شوند) را می‌توان در پوشه‌های موقتی سازمان‌دهی کرد، بنابراین نیازی به نگاه کردن به آشفتگی نیست.

و سپس، در بالای نوار کناری، می‌توانید یک وب سایت را بکشید تا آن را پین کنید. این یک وب‌سایت را به برنامه‌ای تبدیل می‌کند که همیشه در دسترس، تازه‌سازی شده و آماده کار است. آرک مهندسی سفارشی را در اینجا انجام داده است، و اگر از سایت‌هایی مانند Gmail یا Calendar پشتیبانی می‌کنید، با نگه داشتن ماوس روی نماد، جلسات آتی یا ایمیل‌های جدید نشان داده می‌شود. مرورگر آرک مملو از این نوع لمس‌های کوچک متفکرانه است.

آرک یک پالت فرمان را با میانبر برگه جدید (Command + T) یکپارچه کرده است. می‌توانید از آن برای رفتن به یک وب سایت جدید استفاده کنید، اما همچنین می‌توانید از آن برای باز کردن یک برنامه افزودنی یا انجام یک عملکرد مرورگر استفاده کنید.

مرورگر آرک مانند کروم است، اما بسیار بهتر

من فکر می‌کنم بزرگ‌ترین دلیلی که هر کسی به آرک روی می‌آورد، این واقعیت است که به معنای واقعی کلمه نسخه بهتری از کروم است. این با استفاده از موتور کرومیوم ساخته شده است، اما از بسیاری از کدهای سفارشی و بومی در بالا استفاده می کند. این بدان معنی است که شما بهترین‌های هر دو جهان را دریافت می‌کنید. در مک، به مرورگری نگاه می‌کنید که بسیار قابل اعتمادتر است و نسبت به کروم نیاز به منابع بسیار کم‌تری دارد. اما چون هنوز موتور کروم است، همه افزونه‌های کروم شما کار خواهند کرد. مهم‌تر از همه، برنامه‌های مجموعه Google و بسیاری از برنامه‌های وب با بهره‌وری سنگین که برای بهترین عملکرد در Chrome طراحی شده‌اند نیز در اینجا واقعاً خوب کار می‌کنند.

مرورگر آرک دارای ویژگی‌های جالب زیادی است

آرک مملو از ویژگی‌های جالبی است که آن را بیشتر به یک سیستم عامل تبدیل می‌کند. یکی از پرکاربردترین ویژگی‌های من، قابلیت تقسیم صفحه نمایش تب است که به طور قابل توجهی بهتر از استفاده از ویژگی تقسیم صفحه نمایش خود مک عمل می‌کند. یک برگه را روی یک برگه موجود بکشید و به مسابقه می‌روید. دو برگه بدون هیچ نوار ابزار اضافی در کنار هم ظاهر می‌شوند. آن‌ها در نوار کناری نیز جفت می‌شوند.

یک ابزار وایت برد بومی به نام Easel وجود دارد که می‌توانید متن یا رسانه را در یک بوم باز اضافه کنید، سپس آن را با یک پیوند مفید به اشتراک بگذارید. یکی از دست کم گرفته شده ترین ویژگی‌های مرورگر آرک ممکن است چیزی باشد که به آن کمان کوچک می‌گویند. این مانند نمای سریع Finder است اما برای وب. هنگامی که پیوندی را از یک برنامه دیگر باز می‌کنید، ابتدا در یک پنجره مستقل باز می‌شود. سپس می‌توانید انتخاب کنید که آن را در یکی از فضاهای آرک خود باز کنید. این پنجره مواردی مانند ورود به وب سایت‌ها یا پیوستن یکپارچه به جلسات Zoom را ایجاد می‌کند.

در نهایت، ویژگی Boosts وجود دارد: این به شما امکان می‌دهد مواردی مانند فونت، اندازه فونت و رنگ پس‌زمینه هر وب‌سایت را تغییر دهید. به علاوه، می‌توانید برخی از مؤلفه‌ها را از وب‌سایت حذف کنید. این بدان معناست که می‌توانید نسخه‌های حداقلی یا سبک‌شده بسیاری از وب‌سایت‌ها را بدون شکستن عملکرد آن‌ها ایجاد کنید، مثلاً با حذف بخش ترند در توییتر یا برگه توصیه‌شده در یک وب‌سایت خبری. همچنین می توانید Boosts انجمن را مرور و دانلود کنید.

این متن با استفاده از ربات ترجمه مقالات تکنولوژی ترجمه شده و به صورت محدود مورد بازبینی انسانی قرار گرفته است. در نتیجه می‌تواند دارای برخی اشکالات ترجمه باشد.
مقالات لینک‌شده در این متن می‌توانند به صورت رایگان با استفاده از مقاله‌خوان ترجمیار به فارسی مطالعه شوند.