یک بادبادک می‌تواند یک کشتی باری را حمل کند!

منتشر شده در thenextweb به تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱
لینک منبع Wait… a kite can tow a cargo ship and use wind power to cut emissions?

گاهی اوقات، من یک یا دو ایده عجیب و غریب را دوست دارم، به خصوص اگر شامل دو چیز باشد که با هم جور در نمی‌آیند، مانند بادکنک‌ها، اینترنت یا کشتی‌های باری و بادبادک ….

زمانی را به خاطر دارید که X، یک شرکت تابعه آلفابت - بله، شرکت مادر گوگل - روی Project Loon کار می‌کرد؟ از بالون‌های غول‌پیکر برای فرستادن اینترنت به افرادی که در نقاط دور افتاده دنیا زندگی می‌کنند، استفاده می‌کرد؟ در ماه ژانویه سال جاری، لون در واکنش به یک مدل کسب‌وکار ناپایدار دچار رکود شد.

اما در حال حاضر چیزی تقریبا به همان اندازه عجیب و غریب وجود دارد: بادبادک برای هدایت کشتی‌های باری و کاهش انتشار کربن آن‌ها. اما این یکی ممکن است فقط جذابیت داشته باشد.

بادبادک کشتی‌های باری را هدایت می‌کند؟

این شرکت ایرسیز (Airseas) نام دارد. این شرکت که در سال ۲۰۱۶ شکل گرفت، یک شرکت زایشی ایرباس است که ریشه‌های خود را به هوانوردی مدیون است. محصول آن Seawing است، بالی که می‌تواند کشتی‌های تجاری را بکسل کند.

سی‌وینگ (Seawing) که به صورت دینامیکی بیش از ۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا پرواز می‌کند، یک بال پارافویل ۱۰۰۰ متر مربعی است که برای استفاده از نیروی باد برای به حرکت درآوردن کشتی باری طراحی شده است و مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای را بین ۱۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

به طور خاص، ایرسیز فن آوری بادبادک را با یک سیستم کنترل پرواز خودکار که شامل فناوری دوقلو دیجیتال و اتوماسیون است، ترکیب می‌کند.

به گفته ایرسیز، سی‌وینگ با فشار دادن یک دکمه فعال می‌شود و ۱۰۰٪ خودکار است. استفاده از آن ساده است، و خدمه می‌توانند آن را از پل (اتاقی که در آن اعضای خدمه کشتی را فرماندهی می‌کنند) با حداقل آموزش مورد نیاز برای عملیات، اجرا کنند.

یک سوئیچ ساده بادبادک را راه اندازی یا بازیابی می‌کند، که به طور مستقل باز می‌شود، عمل می‌کند و دوباره تا می‌شود. این سیستم داده‌های هواشناسی و اقیانوسی را در لحظه جمع‌آوری و تحلیل می‌کند. سی‌وینگ با این اطلاعات سازگار می‌شود تا عملکرد آن را بهینه کند و همچنین حداکثر امنیت را تضمین کند.

چرا ما به این نیاز داریم؟

به گفته ایرسیز، ۳ درصد از انتشار Co2 در جهان از بخش حمل و نقل است. در پاسخ به این مساله، استخراج نفتی از تکنولوژی‌های به کمک باد برای بهبود ۲۰ درصدی در اقتصاد سوخت و آلودگی بسیار کاهش‌یافته استفاده می‌کند.

ایرسیز می‌تواند منجر به صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت برای کشتی‌های باری شود.
ایرسیز می‌تواند منجر به صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت برای کشتی‌های باری شود.

وینسنت برناتس، مدیرعامل این شرکت اخیراً به ship.energy گفت که قصد دارد تا سال ۲۰۳۱ سالانه ۱۰۰۰ دستگاه سی‌وینگ تولید کند و اظهار داشت:

این واقعیت که بسیاری از بازیگران به شدت در توسعه راه‌حل‌های باد سرمایه‌گذاری می‌کنند به خودی خود نشان می‌دهد که این تکنولوژی‌ها معنادار، مناسب و نه به هیچ وجه منسوخ شده‌برای دریا هستند.

این بدان معنی است که حرکت زیادی برای تکنولوژی‌های وارد شده به بازار، و همچنین برای آن‌هایی که در حال حاضر در بازار هستند، وجود دارد.

نیروی محرکه باد به نیاز به بهبود بهره‌وری انرژی در حال حاضر پاسخ می‌دهد.

اولین تاسیسات کشتی باری

کشتی باری اولین مشتری ایرسیز است.
کشتی باری اولین مشتری ایرسیز است.

هفته گذشته، این شرکت اعلام کرد که برای اولین بار یک کشتی تجاری را به تملک خود درآورده است. ایرسیز اخیراً اولین سی‌وینگ را در کشتی باری Ville de Bordeaux نصب کرده است که توسط ایرباس اجاره شده است و متعلق به لوئیس دریفوس آرمائورز است.

این کشتی باری قطعات اصلی هواپیما را بین فرانسه و ایالات متحده حمل می‌کند. این شرکت سی‌وینگ به مساحت ۵۰۰ متر مربع را از ژانویه ۲۰۲۲ در سفرهای ماهانه ماوراء اقیانوس اطلس مستقر خواهد کرد و قبل از عملیات کامل خود، تست‌ها و آزمایشات دریایی را انجام خواهد داد.

ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد، اما من فکر می‌کنم این شرکت یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد.

این متن با استفاده از ربات ترجمه مقالات علمی ترجمه شده و به صورت محدود مورد بازبینی انسانی قرار گرفته است.در نتیجه می‌تواند دارای برخی اشکالات ترجمه باشد.
مقالات لینک‌شده در این متن می‌توانند به صورت رایگان با استفاده از مقاله‌خوان ترجمیار به فارسی مطالعه شوند.